Florencja Brest-Balamand

W katedrze biskup rosyjskiego Kościoła prawosławnego, utrzymywane w lutym 1997 roku, pytanie o cztery lata temu został podniesiony przez niektórych hierarchów: pytanie umowy tzw”Balamandskom”, dokument i powiązane zdarzenia, które mało kto wiedział, i które nie zostały opublikowane w oficjalnych źródeł naszego Kościoła. Wśród zwolenników Orthodoxys wiedział o nim… I zapytał, zarówno wygląd, jak i cisza wokół ten tajemniczy dokument.
W ten sposób zdefiniowane katedry biskupa: „w świetle dyskusji, które powstały w katedrze wokół wartości umowy Balamandskogo, aby te ostatnie dotyczą Komisji Teologicznej króla i powierzeniu Świętego Synodu, aby wyrazić swoje oficjalne stanowisko do dokumentu” [1]
Co się stało w Balamand w czerwcu 1993 r.? Na 17-24 czerwca 1993 r. siódme posiedzenie Międzynarodowej Komisji mieszanej w sprawie dialogu między prawosławni i katolicy odbyła się w szkole teologicznej prawosławny wielebny John Damaszku, w patriarchalnej klasztoru Matki Balamandskoj, w mieście Tripoli w północnym Libanie. Dwudziestu czterech przedstawicieli po stronie katolickiego, a tylko trzynaście teologów reprezentujących stronie prawosławnych, tylko dziewięć prawosławny, udział lokalnych kościołów.
Dialog nie wziął udziału: Jerozolima, serbski, bułgarski, gruziński, grecki, Czechosłowackiej i American prawosławnej kościołów.
Należy zauważyć, że poruszono problem umowy Balamandskom w katedrze biskup w 1994 roku. Dokument został następnie przyjęty i zatwierdzony, mimo, że Episkopat nie był zaznajomiony z tekstem.
Przygotowania do opracowywania dokumentu rozpoczął w Wiedniu, w styczniu 1990 roku i była kontynuowana w Frejzinge w czerwcu tego samego roku, a w 1991 roku w Rzymie, w stylu helleńskiego, tymczasowy tekst został przygotowany przez zmniejszenie Komisję Mieszaną, pod tytułem: „Unii, Metoda zjednoczenia przeszłości i nowoczesne wyszukiwanie do pełnej komunikacji”.
Głównym zadaniem Komisji w Balamand był do greko społeczności mają ożywiona działalność w Europie Środkowej i Wschodniej. Formalnie odrzucili Unii jako przestarzałe metody Unii, zdefiniowane przez katolickich badaczy jako „teologii most” lub „układ”, było „nowej teologii”, Nowa definicja eklezjologicznej-„Teologii dwóch płuc” lub „Teologii siostry kościoły”. Dokument Balamandskij tak powiedział w sekcji „Zasady Jekkleziologicheskie”.
Według tego dokumentu „katolików i prawosławnych teraz zobaczyć siebie w nowy sposób ordynacji Kościoła i ponownie siebie jako siostra kościołów…” „Wzajemnie rozpoznawać siebie jako siostra Kościoła, którzy razem zachować wierny jego Boskiego celu, zwłaszcza w odniesieniu do jedności Kościoła Bożego.”
W maju 1991 r., papież Jan Paweł II, w katedrze Katedra prawosławnego w Białymstoku w Polsce, powiedział: „te siostry są nie w sensie wypowiedzi szlachetny, ale w sensie ekumeniczny eklezjologiczne zasada na którym wzajemnych stosunków między wszystkie kościoły powinny być oparte” [2]
W tym samym roku, dla kultu ekumenicznego w Bazylice Świętej Heleny. Peter, Papa zauważył: „katolicyzm i prawosławie w rzeczywistości są dwa światła chrześcijańskiego dziedzictwa zjednoczonej Europy” [3]. Jest on również w solidarności z kardynał Achilles Silvestrini, prymas Święty Synod dla katolickich Kościołów Wschodnich: „Kościół oddycha jego dwóch płuc, wschód i zachód” [4]. Demetri Salahas, przedstawiciel papieski w Balamand, sformułował tego samego widoku do papieża: „w rzeczywistości pojęcie ‚siostra Kościół’ oznacza uznanie Kościoła i sakramentalnej systemu, w tym sensie, że ma łaski i zbawienia w każdym z kościołów” [5].
Ale jeśli, według tej teorii, to miejsce w kościele jest zarezerwowany dla katolików i prawosławnych, to kto jest z resztą organów Kościoła, ciała Chrystusowego? To jest łatwe do odgadnięcia. To jest ekumeniczny ciała świeckiej synkretyczne „chrześcijaństwa”, który został uderzony przez zgorzel liczne heretyckie false, który jest bardzo duże zainteresowanie w greko numerze „Nowej Pięćdziesiątnicy” teologów.